Sign In

Željko Vujinović, direktor kompanije Microsoft u Srbiji

 

Sinergija spaja sve segmente društva

 

Promene su sve brže i globalnije, svet postaje digitalan, a podaci nova valuta. Uspeh svake digitalne transformacije zavisi od ovladavanja globalnim veštinama neophodnim za obavljanje poslova budućnosti, od znanja i spremnosti svih učesnika da naprave sledeći korak – da unaprede postojeće i pokrenu nove poslove. Ovako direktor kompanije Microsoft u Srbiji, Željko Vujinović objašnjava ozbiljan zadatak koji je i ove godine pred najvećom konferencijom posvećenom informacionim tehnologijama i njihovoj poslovnoj primeni u našoj zemlji. Vujinović dodaje i da je ponosan što će Sinergija 18 moći da potvrdi da su ciljevi sa prošlogodišnje konferencije postignuti i da se može krenuti napred, ka novim ciljevima i zadacima.

Sinergija ove godine obeležava punoletstvo. Kako se konferencija menjala tokom godina i šta Vama lično predstavlja Sinergija?

- Sinergija se tokom prethodnih godina dosta menjala i sada svakako nije samo IT konferencija,  već ima i značajne segmente koji se odnose na društvo i poslovanje. Godinama unazad radili smo na tome da Sinergiju pomerimo iz okvira isključivo naše kompanije i napravimo je mestom  na kome će svi imati priliku da učestvuju i pokažu na koji način mogu da doprinesu daljem razvoju ovog društva. 

Sinergija 18 održava se pod sloganom „Digital breakthrough“. U kojim sferama je potrebno napraviti digitalni proboj, šta je potrebno da bi se to desilo i kako IT industrija može da pomogne?

- Ove godine Sinergija je u znaku digitalnog proboja zato što se trenutno nalazimo u svojevrsnoj „last minute“ fazi, u kojoj treba da grupišemo i usredsredimo sve snage da bi efekti na tržištu bili maksimalni. Poslednje dve konferencije posvetili smo digitalnoj transformaciji a njihov zaključak bio je – da bi smo uspeli, moramo da budemo maksimalno fokusirani, da definišemo prioritete i u skladu sa tim prioritetima ostvarimo  ciljeve koje smo postavili.

Da li su danas u digitalnom proboju ključne i neminovne tehnologije poput veštačke inteligencije (AI), IoT-a, cloud computing-a, blockchain-a, i da li govoreći o ovim tehnologijama, pričamo o budućnosti ili sadašnjosti?

- Sve pomenute tehnologije već žive i to nije neminovnost, već potreba. Na savremene tehnologije će se sve grane privrede oslanjati u budućnosti, jer bez njihove upotrebe nije moguće zamisliti život i poslovanje danas.

Jesu li upravo tehnološke inovacije danas faktor koji određuje konkurentnost na tržištu, bez obzira o kojoj industriji govorimo?

- Apsolutno! Ni jedna kompanija koja želi da bude konkurentna na tržištu, ne može to da ostvari ako ne prati tehnološke inovacije i trendove. Nova moneta u poslovanju su danas podaci i informacije, a oni ne mogu da se iskoriste bez novih rešenja koja ćemo predstavljati upravo na Sinergiji.

Na prošlogodišnjoj Sinergiji čuli smo poruke predstavnika IT industrije, privrede, državnih institucija koje su bile usmerene na potrebu snažnije digitalne transformacije društva u celini. Godinu dana kasnije, dokle smo stigli u tom procesu?

- Smatram da je za godinu dana mnogo učinjeno, i teško je izdvojiti segment koji je najnapredniji u digitalizaciji. Kao kompanija, možemo da se pohvalimo da smo učestvovali u svim tim segmentima, a najponosniji smo na značajan napredak u oblasti obrazovanja. Nedavno smo potpisali ugovor sa Pokrajinskom vladom, prema kome će u 52 škole u Vojvodini biti korišćen naš Office 365 za obrazovanje, kao jedan od alata za unapređivanje nastavnog procesa. Takođe, veliki napredak postignut je i na planu uvođenja informatike u osnovnoškolsko obrazovanje  kroz aktivnosti Fondacije "Petlja", koju naša kompanija aktivno podržava od samog početka. To je oblast koja će i dalje biti u našem fokusu jer smatramo da bez podizanja nivoa obrazovanja u ovoj zemlji ne možemo  da pričamo o napretku i daljem razvoju društva kroz digitalnu transformaciju.

Pored podrške obrazovanju i saradnje sa komercijalnim sektorom, Microsoft u Srbiji daje podršku i institucijama kulture. Koje biste projekte izdvojili kao primere dobre prakse?

- U poslednje dve godine aktivno pomažemo u procesu digitalizacije u sektoru kulture, sa ciljem da se na adekvatan način promoviše kulturna baština, i, time, naša zemlja. Pre dve nedelje dobili smo i zahvalnicu Ministarstva kulture i informisanja za pomoć u procesu digitalizacije kulturne baštine i nastavićemo da i dalje podržavamo taj sektor, jer smatramo da je to jedan od važnih delova našeg društva koji je povezan i sa obrazovanjem. Jedan od projekata  koji bih izdvojio je "Agregator pretrage za kulturno nasleđe" koji će objediniti četiri postojeće velike baze u kulturi, i prethodno digitalizovan sadržaj učiniti dostupnim za dalje projekte.

Kakvu je sinergiju potrebno uspostaviti i ko treba da je čini, u procesu razvoja digitalne ekonomije, tehnološkog preduzetništva i digitalnih inovacija u industriji i obrazovanju? Kakav doprinos Microsoft može da pruži na ovom planu?

- Mora postojati sinergija između svih elemenata društva a naročito između komercijalnog sektora i obrazovanja. Ta povratna sprega je neophodna da bi se obrazovanje podiglo na viši nivo, ali tako da veštine koje dobijamo kroz proces obrazovanja budu adekvatne potrebama koje ima komercijalni sektor. Na taj način oba ova sektora mogu da se unapređuju.

Šta su vaša lična očekivanja na ovogodišnjoj Sinergiji?

 

​- Očekujem da ova Sinergija bude bolja nego prethodna, koja je prema svim pokazateljima bila najbolja do sada. Imamo velika očekivanja, ali i veliki zadatak, želimo da potvrdimo sve ono što smo definisali kao ciljeve prošle godine i da smo na pravom putu. Takođe, želimo i da podignemo lestvicu očekivanja daljeg razvoja tržišta u Srbiji, a sve to rukovođeni zajedničkim ciljevima unapređivanja društva i privrede, kako veština, tako i konkurentnosti na tržištu. Cilj nam je i dalje promovisanje informacionih tehnologija jer smatramo da je to veliki potencijal naše zemlje i najbitniji pravac u kome ova zemlja treba da se razvija.